امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش قیمت در کدام بازار جهانی قابل قبول‌تر است؟

نستله چشم انداز رشد را افزایش می‌دهد و واکنش مصرف‌کنندگان را به افزایش قیمت‌ها نشان می‌دهد.

به گزارش فراسو، شرکت صنایع‌غذایی سوئیسی نستله هشدار داد که افزایش قیمت‌ها در نهایت می‌تواند بر حجم فروش تأثیر بگذارد زیرا پیش‌بینی رشد فروش تمام سال خود را به ۷ تا ۸ درصد افزایش داد.

تورم فشار هزینه، کمتر از حد انتظار به بزرگ‌ترین گروه موادغذایی جهان در سه ماهه دوم لطمه زد و افزایش قیمت باعث افزایش رشد فروش ارگانیک در نیمه اول شد.

مشاغل کالاهای مصرفی با هزینه‌های فزاینده مواد خام، انرژی و حمل‌ونقل مواجه هستند و اگر چه به نظر می‌رسد بسیاری از مصرف‌کنندگان تاکنون افزایش قیمت‌های ناشی از آن را پذیرفته‌اند اما تاخیر در اجرای آن‌ها حاشیه سود شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

مارک اشنایدر، مدیرعامل شرکت نستله گفت: تاکنون، شواهدی که در مورد خرید و فروش مصرف‌کنندگان با قیمت پایین دیده‌ایم، به دسته‌ها و جغرافیای خاصی محدود شده است اما این بدان معنا نیست که این اتفاق نمی‌تواند در ادامه راه بیفتد.

بر اساس گزارش رویترز، نستله پیش‌بینی رشد فروش تمام سال خود را مانند رقبا در اوایل این هفته، پس از افزایش شدید قیمت‌ها که به هر چهار شرکت کمک کرد تا انتظارات فروش سه ماهه دوم را شکست دهند، افزایش داد.

اشنایدر گفت که افزایش قیمت برای محصولات خانگی یا لوازم آرایشی راحت‌تر از موادغذایی است اما قیمت‌گذاری به مرور زمان افزایش می‌یابد.

نستله گفت که حاشیه سود عملیاتی معاملاتی زیربنایی آن از ۱۷.۴ درصد در سال گذشته به ۱۶.۹ درصد در نیمه اول سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. در حال حاضر حدود ۱۷ درصد برای کل سال هدف‌گذاری شده است که پایین‌ترین محدوده ۱۷ تا ۱۷.۵ درصدی قبلی است.

جان کاکس رئیس سهام سوئیس در شرکت خدمات مالی از Kepler Cheuvreux می‌گوید: قیمت‌های بالا در برخی موارد بر حجم تأثیر می‌گذارد زیرا مصرف‌کنندگان تحت فشار احتمالا در برخی موارد به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تر هستند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ytBZng