امروز سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

از امروز؛ مرکز ارتباط بازار سرمایه راه‌اندازی شد

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بورس از راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه خبر داد و گفت: این مرکز در راستای تاکید رییس جمهوری و رییس سازمان بورس برای شنیده شدن صدای سهامداران و خواسته‌های آنها راه اندازی شده است.

به گزارش فراسو، حمید اسکندری در نشست خبری امروز از راه‌اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه خبر داد و گفت: این مرکز در راستای تاکید رییس جمهوری و رییس سازمان بورس برای شنیده شدن صدای سهامداران و خواسته‌های آنها راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: از چند ماه گذشته این مرکز به صورت آزمایشی شروع به کار کرد تا نحوه پاسخ به درخواست سهامداران به صورت تخصصی و استاندارد انجام شود و این مرکز در حال حاضر ظرفیت ٣ میلیون تماس در سال را دارد.

مدیر عامل شرکت توسعه و مدیریت بورس افزود: این مرکز به صورت ٢۴ ساعته فعال است و افراد می‌توانند برای ارتباط با کارشناسان این مرکز با  شماره ۶٣٧۵ تماس  بگیرند و درخواست، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

اسکندری با اشاره به سازو کار پاسخ دهی به سهامداران اظهارداشت: شماره همراه سهامداران ثبت می‌شود و پاسخ‌های تخصصی و در  درخواست آنها پس از پیگری به اطلاع آنها می رسد.

وی تاکید کرد : امکان ثبت شکایات وجود دارد و گزارش تخلفات را به ناظر بازار اطلاع می‌دهیم و شکایات افراد قابل پیگیری است.

اسکندری با بیان اینکه گزارش بیشترین درخواست‌ها و انتقادات به مدیران سازمان بورس ارایه می‌شود، اظهار داشت: مدیران سازمان بورس به صورت برخط به گزارش‌های سامانه دسترسی دارند اما در قالب گزارش‌های دوره‌ای بیشترین درخواست‌ها و انتقادات مردمی و سهامداران را در اختیار مدیران سازمان بورس قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس با بیان اینکه برای اولین بار صورت های مالی این شرکت منتشر شد، گفت: در ٣ سال گذشته شاهد افزایش سهامداران و تغییر ترکیب سهامداران بودیم به همین دلیل نیاز است که به فرهنگ سهامداری توجه بیشتری داشت تا بتوان با عموم مردم ارتباط برقرار کرد. از این رو افزایش سواد مالی در اولویت برنامه‌های شرکت توسعه مدیریت بورس قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های تخصصی اظهارداشت: به دنبال گسترش مراکز آموزش و حوزه گواهینامه‌های تخصصی هستیم و امروز امکان برگزاری الکترونیک آزمون‌های مرتبط ایجاد شده و ظرفیت این آزمون‌ها افزایش یافته است و توسعه مراکز آزمون گواهینامه ‌های تخصصی را در دستور کار داریم.

اسکندری افزود: تمدید گواهینامه‌های حرفه‌ای که به تعویق افتاده بود به زودی تمدید خواهد شد و در حال ساماندهی سامانه های مربوطه هستیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Iwhpkf