امروز شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز مرمت خانه تاریخی صدرالعلما در قزوین

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: مرمت خانه تاریخی صدرالعلمای قزوین معروف به صالحی به شکل مشارکتی آغاز شد.

به گزارش فراسو، احسان نورانی معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: با توجه به آسیب‌های واردآمده به بخش‌هایی از  خانه تاریخی صدرالعلما در قزوین طی سالیان گذشته عملیات مرمت آن با مشارکت مالک و تحت نظارت فنی کارشناسان اداره‌‎کل آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود: بام‌سازی در ضلع جنوبی، مرمت دیوارها، مرمت سقف زیرزمین ضلع غربی، کف‌سازی مهتابی و مرمت پله‌های منتهی به حیاط مطابق با الگوی اولیه از جمله اقدام‌های مرمتی مربوط به این پروژه به شمار می‌رود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: خانه تاریخی صالحی موسوم به صدرالعلما از بنا‌های تاریخی مربوط به دوره قاجار در قزوین است که در خیابان مولوی و در مجاورت مسجد – مدرسه صالحیه واقع شده و در سال ۱۳۹۹ به شماره ۳۳۰۶۴ در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده است.

صدرالعلما، مالک خانه تاریخی صالحی، از علما و فق‌های به‌نام شهر قزوین و از نوادگان شهید ثالث است که در اوایل دوره پهلوی از محبوبیتی خاص در بین طلاب و عموم مردم برخوردار بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/qyGWoo