امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سئول: تسلیحات اتمی و موشکی کره شمالی تهدیدی برای جهان است

رئیس جمهور جدید کره جنوبی ضمن تهدید دانستن برنامه موشکی و اتمی همسایه شمالی برای صلح جهانی، گفت سئول با قاطعیت به اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ پاسخ می‌دهد.

به گزارش فراسو، بعد از قدرت‌نمایی موشکی کره جنوبی برای همسایه شمالی خود در بحبوحه تنش‌های نظامی اخیر بین دو طرف، سئول بار دیگر اتهام‌زنی‌ها علیه پیونگ‌یانگ را تکرار کرد.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) مدعی شد که تسلیحات اتمی و موشکی کره شمالی نه تنها برای منطقه، بلکه برای تمام جهان تهدید محسوب می‌شوند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، یون متعهد شد که با شلیک امروز موشک‌های کره جنوبی و آمریکا، قاطعانه و با جدیت به هرگونه اقدام تحریک آمیز توسط کره شمالی پاسخ دهد.

وی با اشاره به آزمایش‌های موشکی روز یکشنبه توسط کره شمالی گفت: «حتی در این لحظه، تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی در حال پیچیده‌تر شدن است. برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی نه تنها صلح در شبه جزیره کره بلکه در شمال شرق آسیا و جهان را تهدید می‌کند».

رئیس جمهور کره جنوبی گفت که دولت او از تهدیدات اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ علیه کشورش جلوگیری خواهد کرد و در عین حال «توانمندی‌های امنیتی اساسی و عملی‌تر» ایجاد خواهد کرد.

به نوشته یونهاپ، یون در ادامه اظهار داشت: «دولت ما قاطعانه و با جدیت به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز کره شمالی پاسخ خواهد داد. ما مطمئن خواهیم شد که حتی یک شکاف در حفاظت از جان و مال مردم وجود نداشته باشد».

صبح امروز ارتش کره جنوبی اعلام کرد که در همکاری با نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور، هشت موشک زمین به زمین را به سمت سواحل شرقی کره جنوبی شلیک کرده است.

بامداد یکشنبه بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن اعلام کردند که کره شمالی یک فروند موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است (جزئیات بیشتر).

این هجدهمین قدرت‌نمایی پیونگ‌یانگ در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) است که بعد از دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای لغو ممنوعیت خودخواسته بر آزمایش‌های موشکی و اتمی انجام می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/g6ck9y