امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

توسعه آنالایزرهای یکی از مواد آلاینده صنعت نفت در دستور کار محققان کشور

قرارداد فاز تکمیلی توسعه و ارتقای آنالایزر ترکیبات مرکاپتان به منظور تشخیص و آنالیز کلیه مواد بودارکننده مصرفی در شرکت ملی گاز ایران میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی گاز استان هرمزگان منعقد شد.

به گزارش فراسو، در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی قرارداد تکمیلی توسعه و ارتقای آنالایزر ترکیبات مرکاپتان میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی گاز استان هرمزگان منعقد شد.

دکتر جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت مرکاپتان را جزو مواد آلاینده دانست و گفت: با اجرای این پروژه می‌توان حذف آن را در دستور کار قرار داد.

وی فعالیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت را معطوف به نیازهای صنعت عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا همواره تلاش شده است که این اقدامات منجر به تولید فناوری و دانش فنی شود.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، مهندس فؤاد حمزوی، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه قرار است توسط محققان پژوهشگاه صنعت نفت فاز تکمیلی توسعه و ارتقای دستگاه آنالایزر نوری ترکیبات بودارکننده مصرفی اجرا شود و از این طریق نیاز شرکت ملی گاز ایران نیز برطرف شود.

وی ادامه داد: در فاز اول دستگاه آنالایزر مربوط به یک ماده بودارکننده ساخته شده است که خوشبختانه در حاشیه نمایشگاه نفت تهران این همکاری منجر به عقد قرارداد در زمینه توسعه و ارتقاء این آنالایزر شده است. با ساخت این دستگاه می‌توان میزان دقیق مواد بودارکننده تزریقی در گاز طبیعی را تشخیص داد و از خطرات احتمالی ناشی از عدم میزان دقیق این مواد جلوگیری کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/WgCFyD