امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۰۸| برنت ۱۱۷ دلار و ۲۸ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۳۷ سنت معادل ۲.۷۹ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و ۲۸ سنت رسید.

به گزارش فراسو به نقل از رویترز، در حالی که پس از اعلام قرنطینه سراسری شهر شانگهای، قطب مالی چین برای ۹ روز نگرانی ها از کند شدن تقاضای این کشور افزایش یافته است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد حدود ۴ دلار کاهش بود.

در حالی که درگیری ها بین اوکراین و روسیه به عنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان ادامه دارد و چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان مقررات قرنطینه برخی شهرها برای مقابله با شیوع کرونا را شدت بخشیده است، بازار نفت یک هفته دیگر پرنوسان را آغاز کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۳۷ سنت معادل ۲٫۷۹ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه می با ۳ دلار و ۴۹ سنت معادل ۳٫۰۶ درصد کاهش به ۱۱۰ دلار و ۴۱ سنت رسید.

روز جمعه قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد افزایش ۱٫۴ درصدی بود و اولین رشد هفتگی طی ۳ هفته اخیر را به ثبت رساند.

کازوهیکو سایتو تحلیلگر ارشد موسسه فوجیتومی گفت: «قرنطینه شانگهای موجب به راه افتادن موج فروش توسط سرمایه گذاران شده زیرا آنها قبلا انتظار داشتند چنین قرنطینه ای وضع نشود.»

وی افزود، با توجه به اینکه بعید است اوپک پلاس تولید خود را سریعتر از روندی که در ماه های اخیر شاهد بوده ایم افزایش دهد، انتظار داریم اواخر این هفته قیمت نفت مجددا افزایشی شود.

مسئولان شهر شانگهای روز یکشنبه اعلام کردند تمام شرکت ها و کارخانه ها تولید خود را متوقف خواهند کرد و پرسنل آنها باید طی دوره قرنطینه ۹ روزه به دورکاری بپردازند.

روز جمعه حوثی های یمن اعلام کردند حملاتی را علیه تاسیسات نفی عربستان انجام داده اند. نشست گروه اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه برگزار شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9uyBMA