امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

۴۰۰ گیگ به پهنای باند اینترنت کشور افزوده شد

۴۰۰ گیگ ظرفیت پهنای باند بین‌الملل کشور به‌دنبال بحران اوکراین که شنبه از دست رفته بود، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تأمین ظرفیت جدید جبران شد.

به گزارش فراسو، عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- روز شنبه، در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود: یکی از مسیرهای تأمین اینترنت بین‌الملل که از اوکراین عبور می‌کند، قطع‌شده و بخشی از پهنای باند بین‌الملل کاهش‌یافته که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود. این مسئله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش‌بینی کرده بودیم و به دلیل زمان‌بر بودن تأمین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند و این موضوع به‌سرعت در حال انجام است.

در این راستا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی صدور دستور عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- برای تأمین ظرفیت جدید برای جبران ۴۰۰ گیگ ظرفیت از دست رفته در پی بحران اوکراین، حمید فتاحی- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که ۴۰۰ گیگ ظرفیت جدید به پهنای باند کشور جبران شده است.

فتاحی افزود: این ظرفیت جدید جهت جبران پهنای باند قطع‌شده در پی بحران اوکراین ایجاد شده است و تست ارتباط پایدار انجام شد و در حال حاضر قابل‌استفاده است.

همچنین مهدی سالم -مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات- اعلام کرد: با تلاش و پیگیری همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، ۴۰۰ گیگ ظرفیت به پهنای باند اینترنت کشور اضافه شد. این میزان جهت جبران پهنای باند قطع شده در روز شنبه است. تست ارتباط پایدار انجام شده و این ظرفیت در حال حاضر قابل استفاده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/tDy2qN