امروز شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سئول نیز به کارزار محروم کردن روسیه از سوئیفت پیوست

کره جنوبی اعلام کرد که همراستا با متحدان غربی اش در اعمال تحریم ها برضد روسیه، به اقدامات مرتبط با قطع ارتباط بانک های روسیه از سوئیفت ملحق می شود.

به گزارش فراسو به نقل از ریانووستی، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد سئول تصمیم گرفته است به کارزار قطع ارتباط بانک های روسی از سیستم مالی سوئیفت در ارتباط با اقدامات روسیه در اوکراین بپیوندد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی در این رابطه آمده است: دولت ما به قطع اتصال (بانک های روسیه) از سوئیفت می پیوندد. یک برنامه اقدام خاص پس از برگزاری جلسه ای بین بخش های مربوطه در این رابطه اتخاذ خواهد شد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در همین رابطه از حمایت کشورهای عضو «گروه ۷» از محروم‌ کردن روسیه از سیستم مالی سوئیفت خبر داده بود.

سئول همچنین پیشتر نیز اعلام کرده بود که کره جنوبی به تحریم های متحدان برضد روسیه می پیوندد، به ویژه صادرات مواد راهبردی به روسیه را ممنوع می کند.

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در همین رابطه اعلام کرده بود که به دلیل حمله روسیه به اوکراین به کشورهای تحریم کننده مسکو خواهد پیوست.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه گذشته دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/rKzEIA