امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان انرژی اتمی: مسائل باقیمانده بین سازمان و آژانس تا خردادماه سال آینده حل می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دیدار با گروسی گفت: به این جمع‌بندی رسیدیم مسائل باقیمانده و مدارکی که باید بین سازمان و آژانس مبادله شود را حداکثر تا خردادماه انجام دهیم و برای روز بازاجرا که جزو مفروضات مذاکرات وین است این‌ها حل و فصل شود.

به گزارش فراسو، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: امروز با گروسی مسائل باقیمانده در سفرهای گذشته و سفر همکاران به وین مورد گفت‌وگو قرار گرفته بود را مرور کردیم، به جمع‌بندی رسیدیم، مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شد، حداکثر تا خرداد انجام دهیم.

وی گفت: مسائل باید در روال طبیعی حل و فصل شود. تعامل و مسیر جدیدی که با آژانس پایه‌گذاری می‌کنیم منجر به توسعه ایران شود.

اسلامی عنوان کرد: امیدواریم روند همکاری غیرسیاسی باشد و ملت ایران آثار آن را در زندگی خود مشاهده کند.

در ادامه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در این مدت ملاقات‌های مستمری با آقای اسلامی داشتم. چند موضوع خاص مانده که مدت‌ها این مسائل حل نشده بود و باید شفاف‌سازی می‌شد که تا پیش از این در این خصوص موفقیتی نداشتیم به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عمل‌گرایانه‌ای را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این امر از چند جهت مهم است امروز به ۲ مورد اشاره می‌کنم اول اینکه بر کسی پوشیده نیست در حالی که در حال مذاکره هستیم مذاکرات وین در جریان است. این دو روند بسیار به هم وابسته و متصل هستند.

گروسی افزود: در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است.

وی گفت: بسیار مهم است به درک متقابلی برای همکاری‌ها برسیم. انرژی هسته‌ای برای توسعه کشورها و از جمله ایران بسیار مهم است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/nM0tvi