امروز سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آماده باش پلیس راهور با ۷۰ هزار نیرو در نوروز ۱۴۰۱

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برای خدمت رسانی در قالب طرح ویژه نوروز ۱۴۰۱، ۲۶ هزار خودرو سبک و ۷ هزار خودرو سنگین و ۶۷ بالگرد در نظر گرفته شده است.

به گزارش فراسو، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه رزمایش نوروزی پلیس، گفت: بعد از ۸ سال اولین جلسه شورای عالی ترافیک و ایمنی با پیگیری فرمانده کل انتظامی کشور و همت و حضور رئیس جمهور برگزار شد.

وی افزود: در سال ۹۹ توانستیم بیش از هزار و ۶۰۰ نفر کاهش کشته با ۶۱ هزار نفر داشته باشیم، در واقع شاخصه‌های WHO را اثر بخش کردیم و در صد هزار نفر به ۱۸.۱ درصد رسیدیم و در ۱۰ هزار وسیله به ۴.۱ درصد تعداد کشته‌ها رسید.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ شرایط کمی متفاوت‌تر شد و به جهت جابه جایی دولت در حوزه تصادفات افزایش داشتیم؛ که نشست شورای عالی ایمنی می‌تواند توجه در کاهش تصادفات را برای مسئولان ایجاد کند.

وی افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۰ یعنی ۲۰ روز اول فروردین تعداد ۹۹۹ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند و بیش از ۸ هزار نفر مجروح شدند.

سردار هادیان فر با تاکید بر اینکه با سرعت غیرمجاز و عبور از شانه خاکی برخورد خواهیم کرد، گفت: بر اساس آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند قرار است با همدلی و هم افزایی برای برنامه هفتم توسعه کاهش ۴۹ درصدی سوانح و حوادث ترافیکی را داشته باشیم.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا برای طرح نوروزی ۷۰ هزار نیرو با ۲۶ هزار خودرو سبک و ۷ هزار خودرو سنگین و ۶۷ بالگرد حضور فعال خواهیم داشت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8BduVT