امروز شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش نرخ قتل زنان سیاه پوست در آمریکا

موضوع قتل زنان سیاه پوست در آمریکا به دلیل بی توجهی‌های گسترده، سبب شده تا این دسته از زنان جمعیتی نامرئی شوند.

به گزارش فراسو، بررسی قتل‌ها در شهر «لس آنجلس» در ایالت «کالیفرنیا»آمریکا یک واقعیت را نشان می‌دهند؛ زنان سیاه پوست زیادی در این شهر به قتل می‌رسند و کسی توجهی به این موضوع ندارد.
به گزارش «گاردین»، وقوع سه قتل اخیر در «لس آنجلس» از تاثیر ناهمگون خشونت تسلیحاتی آمریکایی بر زنان سیاه پوست و عدم توجه به این موضوع در میانه شدیدترین موج خشونت تسلیحاتی سال‌های اخیر در این کشور حکایت دارد.
قتل سه زن سیاه پوست که با فاصله زمانی اندک در هفته‌های اخیر رخ دادند، پوشش زیادی در اخبار محلی نداشتند؛ این در حالی است که یکی از قربانیان از سوی دادستان منطقه‌ای با اسناد مستحکم، به عنوان قربانی قاچاق جنسی و استثمار جنسی از کودکان معرفی شده بود.
با وجود این، هنوز مظنون یا انگیزه‌ای برای قتل این افراد اعلام نشده است.
در حالی که پرونده مشابه مربوط به قتل یک زن سفیدپوست با پوشش رسانه‌ای سراسری و تعیین جایزه ۲۵۰ هزار دلاری برای اطلاعات دهنده، منجر به دستگیری یک مظنون چند روز پس از وقوع قتل شد.
این امر سبب شد تا موضوع اختلاف توجه رسانه ها، پلیس و سیستم قضایی به قربانیان سفید پوست و سیاه پوست خشونت تسلیحاتی در آمریکا برجسته‌تر شود.
یکی از اساتید دانشگاه «برکلی» می‌گوید که این امر نشان دهنده نامرئی بودن زندگی سیاه پوستان است و که پیامی خطرناک محسوب می‌شود.
قتل در سراسر آمریکا در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته که بزرگ‌ترین جهش در تعداد قتل در ۶ دهه اخیر است.
در «کالیفرنیا» تعداد قتل‌ها ۳۰ درصد افزایش یافته و در قیاس با سال گذشته ۵۲۳ مورد بیشتر شده است.
ساکنان سیاه پوست «کالیفرنیا» که شش درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهد، ۳۱ درصد قربانیان قتل در این ایالت هستند.
اگرچه اطلاعات رسمی برای میزان قتل‌ها در سال ۲۰۲۱ در دسترس نیست، اما داده‌های جزئی از ادامه روند افزایشی حکایت دارند.
اگرچه اکثر قربانیان خشونت تسلیحاتی در آمریکا، مردان سیاه پوست هستند، اما براساس داده‌های «اف بی آی»، در سال ۲۰۲۰ روزانه دستکم چهار زن و دختر سیاه پوست در آمریکا به قتل می‌رسند.
براساس داده‌های «اف بی آی»، میزان قتل زنان سیاه‌پوست در «کالیفرنیا» در سال ۲۰۲۰ تقریباً دو برابر شد و از ۵۵ نفر در سال ۲۰۱۹ به ۹۹ نفر در سال ۲۰۲۰ رسید.
۵۰ مورد از این قتل‌ها فقط در شهر «لس آنجلس» رخ داد.
جرم شناسان هنوز در تلاشند تا بفهمند که میزان افزایش قتل زنان سیاه پوست در سال گذشته تا چه اندازه به خشونت خانگی و تا چه اندازه به افزایش خشونت در جامعه از زمان شروع همه گیری کرونا مربوط است.
اما منتقدان بر این باورند این افزایش تعداد قتل زنان باید با تلاش برای رسیدگی به عواملی که مدت هاست باعث شده زنان سیاه پوست با نرخ قتل سه برابر بیشتر از زنان سفیدپوست مواجه شوند، دنبال شود.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/VUd4ru