امروز پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وزیر کشاورزی خبر داد؛ تامین تسهیلات سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی از هفته جاری

از همین هفته بنگاه‌های تولیدی می‌توانند با ارائه درخواست‌های خود به بانک‌های عامل و نیز صندوق سرمایه گذاری مادر تخصصی وزارت کشاورزی، تسهیلات سرمایه در گردش خود را تامین کنند.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با اعضای انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران ضمن اعلام این خبر گفت:

وزارت جهاد در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به آن‌ها برای تامین سرمایه در گردش، مصوبه ای از شورای پول و اعتبار گرفته است که بتواند نیازهای مربوط به افزایش سرمایه در گردش بنگاه‌ها را تامین کند.

او تصریح کرد: این وزارتخانه در تلاش است تا در خصوص مازاد تولید و تداوم صادرات نیز، مقرارت و دستورنامه ها را بر اساس اعلام نیاز تولیدکنندگان بررسی و با اخذ مصوبه ستاد تنظیم بازار شرایط را تسهیل خواهد کند.

ساداتی نژاد ضمن اشاره به سیاست‌های دولت در خصوص حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی، بر لزوم کسب نظر و مشورت از ذینفعان زنجیره محصولات لبنی تاکید کرد.

وی تاکید کرد: تقاضای جدی وزارت جهاد از همه تولید کنندگان، رعایت جدی قیمت برای مصرف کنندگان و عرضه محصولات به نحوی است که کمترین فشار بر مصرف کنندگان وارد شود و وزارت جهاد میزان همراهی تولیدکنندگان در این بخش را رصد خواهد کرد.

در این دیدار که محمدعلی کارگر مطلق معاون تحقیق، توسعه و هماهنگی تولید صنایع شیر ایران نیز حضور داشت، اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی بر همراهی و همکاری تولیدکنندگان با وزارت جهاد و تامین کالا و رعایت حداکثری حقوق مصرف کننده و لزوم توجه وزارت جهاد کشاورزی به حراست از میزان مصرف محصولات لبنی با اجرای طرح‌های حمایتی از مصرف کنندگان به‌خصوص دهک‌های محروم مانند طرح سبد کالا و انتقال مابه التفاوت آزاد شده از حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی به دهک‌های محروم تاکید کردند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ZHR2i8