امروز پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع امیکرون در اروپا هشدار داد

رئیس بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت در مورد احتمال فروپاشی بخش بهداشت در اروپا در پی تشدید شیوع سویه امیکرون هشدار داد.

به گزارش فراسو به نقل از خبرگزاری رویترز، هانس کلوگه، رئیس بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه به کشور‌های این قاره هشدار داد که آماده ”خیز گسترده‌ای“ در موارد ابتلا به کرونا در میانه گسترش سویه امیکرون باشند. او همچنین توصیه کرد، دوز یادآور واکسن کرونا برای محافظت از سویه امیکرون تزریق شود.

هانس کلوگه گفت: سویه امیکرون کرونا از هنگام ظهور در اواخر ماه نوامبر دست کم در ۳۸ کشور از ۵۳ کشور منطقه اروپایی این سازمان ردیابی شده و در حال حاضر در برخی کشور‌ها نظیر دانمارک، پرتغال و انگلیس تبدیل به سویه غالب شده است.

او اظهار کرد: داریم می‌بینیم که توفان دیگری در راه است. در عرض چند هفته آینده امیکرون در بیشتر کشور‌های منطقه غالب خواهد شد و سیستم‌های بهداشتی را که همین حالا تحت فشارند بیشتر به سمت پرتگاه فروپاشی پیش خواهد برد.

منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت همچنین شامل روسیه و دیگر جمهوری‌های شوروی سابق و نیز ترکیه است. داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر این منطقه شاهد بیشترین شمار مبتلایان به کرونا به نسبت جمعیت در مقایسه با جا‌های دیگر جهان بوده است.

مقامات حتی پیش از ظهور سویه امیکرون نسبت به احتمال وقوع ۷۰۰ هزار فوتی کرونا تا ماه مارس در این منطقه هشدار داده بودند.

سازمان جهانی بهداشت در ژنو توصیه کرده است که دوز یادآور واکسن کرونا برای افراد آسیب پذیرتر ذخیره شود، اما کلوگه با اصرار از همه افراد خواست دوز یادآور تزریق کنند و اعلام کرد: دوز یادآور مهم‌ترین شیوه واحد دفاعی در برابر امیکرون است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/IBnLec