امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با ترکیه

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با کشور ترکیه» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد، مرکب از معاونین اقتصادی دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

به گزارش فراسو، در این جلسه مدیر کل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه از اهمیت توسعه روابط با ترکیه صحبت کرد و از دستگاه‌های مسئول ذیربط تقاضا کرد پیشنهادهای خود در خصوص ارتقا روابط اقتصادی با ترکیه و حل چالش‌های پیش‌رو  را ارائه کنند.

در این نشست در خصوص مسایل مالی در روابط ایران و ترکیه و مشکلات و چالش‌های مربوط به حوزه مالی و چگونگی رفع آن و نیز گسترش روابط تجاری دو کشور تبادل نظر شد.

همچنین در این نشست مساله انرژی، برق و مشکلات مالی و اختلاف نظر در این خصوص و نیز طرح‌های مشترک میان ایران و ترکیه مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پایان نشست  مسایل کشاورزی، استاندارد و روزآمدکردن قراردادها و تفاهم نامه‌های تهران – آنکارا در این حوزه و صدور فناوری های نو از جمله در تولید تجهیزات پزشکی به ویژه در حوزه محصولات “نانو” و “بیو ”  را از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه برشمرد.

در این جلسه همچنین درخصوص تدوین برنامه جامع همکاری‌های ایران و ترکیه و موافقت نامه تجارت ترجیحی و تراز تجاری دو کشور هم اندیشی شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/aqPTi0