امروز پنج شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۳

تمامی دریافتی کارکنان مجلس در سامانه سازمان استخدامی ثبت شده است

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه ای توضیح داد که تمامی دریافتی کارکنان مجلس شامل جزئیات حقوق و مزایای کارمندان و نمایندگان در سامانه حقوق و مزایای سازمان امور اداری و استخدامی کشور از فروردین سال ۹۷ به بعد ثبت شده است.

به گزارش فراسو، متن اطلاعیه روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«در پی انتشار ادعای سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر پرداخت حقوق ۸۲ میلیون تومانی در مجلس، روابط عمومی قوه مقننه ضمن دعوت به اخلاق مداری و انتشار صحیح اطلاعات توسط سازمان امور اداری و استخدامی تاکید دارد که همان‌گونه که روز گذشته در پی تذکر یکی از نمایندگان محترم ، نایب رییس محترم مجلس اشاره کردند، حقوق و مزایای نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی مطابق قانون و با رعایت سقف قانونی پرداخت می شود و تمامی دریافتی حقوق و مزایای کارکنان مجلس نیز در سامانه حقوق و مزایا سازمان اداری و استخدامی کشور از فروردین ماه سال ۹۷ ثبت شده است.

همان‌طور که در سامانه نیز جزئیات بارگذاری شده، پرداخت مبلغ ۸۲ میلیون تومان مربوط به یک نفر از کارشناسان مجلس بوده و بخش قابل توجهی از این مبلغ مربوط به معوقات چندماهه وی بوده که در شهریور ماه سال جاری تسویه شده و این مسئله در ستون مربوط به معوقات در سامانه مذکور ثبت شده و جای تاسف است که با وجود رعایت سقف قانونی پرداخت حقوق در مجلس شورای اسلامی و شفاف بودن فیش های حقوقی، بدون اشاره به جزئیات به چنین مواردی که خلاف واقعیت است اشاره می شود.»

روز گذشته محمدحسن آصفری نماینده اراک در تذکری گفت که امروز فیش‌های حقوق نجومی از مجلس صادر شده است، جلوی این ریخت و پاش‌ها و حقوق‌های نجومی را بگیرید. فیش حقوقی ۸۰ میلیون تومانی متعلق به کیست؟ اگر صحت دارد، مجلس موضع رسمی بگیرد و هیئت رئیسه برخورد کند.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: کسی در مجلس حقوق ۸۰ میلیونی نمی‌گیرد. حقوق نمایندگان مجلس زیر ۲۰ میلیون تومان است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/3Vo0oX