مدیرعامل شرکت ملی پست در دیدار با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در سال جهش تولید این شرکت آماده است ظرفیتهای خود را به منظور حمایت از رونق بازار صنایع دستی و گردشگری به اشتراک بگذارد.
به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانیفر با اشاره به گستردگی شبکه مویرگی پست به ویژه در حوزههای قبول، رهسپاری و نیروی انسانی، افزود: پست این آمادگی را دارد تا با همکاری سازمان گردشگری و صنایع دستی استانها و شهرستانهایی که در این حوزه از پتانسیل بالایی برخوردار هستند، همکاری کرده و این فرصت را فراهم آورد تا از طریق شبکه حمل و نقل پستی و شبکه گسترده مجازی که در اختیار دارد، نسبت به ارسال کالاهای استراتژیک و بومی به ویژه در صنایع دستی روستاییان را از یک نقطه به نقطهای دیگر از کشور یا دنیا اقدام شود.
وی با تاکید بر موانع گمرکی موجود در بحث ارسال صنایع دستی و تولیدی کشور در قالب مرسولات خارجه، از معاون وزارت گردشگری خواست در راستای رفع این موانع همکاری کرده تا زمینه بهرهبردای از شبکه گسترده پستی در ارسال و صادرات صنایع دستی به خارج از کشور فراهم شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار با اشاره به محدودیتهای زیادی که شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری، کانالهای فروش فیزیکی صنایع دستی و برگزاری نمایشگاهها به وجود آورده است، گفت: با توجه به ظرفیتهایی که پست دارد میتوان بستر لازم برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و تقویت بازار مجازی فروش این محصولات را فراهم آورد.
پویا محمودیان ضمن استقبال از ارسال و صادرات صنایع دستی از طریق شبکه پستی به خارج از کشور، قول داد به منظور برطرف شدن موانع موجود، همکاری لازم از سوی سازمان گردشگری و صنایع دستی صورت گیرد.
در پایان مقرر شد طی هفتههای آینده نشست تخصصی با حضور کارشناسان دو طرف برگزار شود و راههای گسترش سطح همکاری در حوزههای یاد شده و استفاده از ظرفیتهای موجود از جمله فضاهای فیزیکی پست و لفافهای مرسولات خارجه به منظور معرفی مکانهای تاریخی و نمادهای فرهنگی و گردشگری و همچنین انتشار تمبرهای یادبود با موضوع صنایع دستی و گردشگری کشور، بررسی شود.