عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در وبینار تخصصی “پست و کسب وکارهای دیجیتال” به تشریح ابعاد طرح سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست(ستاپ) پرداخت.
به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، در این وبینار که عصر امروز بهمیزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، محمدرضا قادری اظهار داشت: پست فضای امن و در دسترس برای همه استارتاپها و کسبوکارهای نوین است و با ایفای نقش پلتفرمی، آماده همکاری با آنهاست.
وی با غیرلحظه ای دانستن انتفاع پست از این طرح، افزود: شرکت ملی پست از طریق طرح ستاپ قصد دارد تا جایی که قانون و شرایط ایجاب میکند در توسعه پایدار کشور نقش بیشتری ایفا نماید.
قادری پایه و اساس هر نوع همکاری را بر اعتماد متقابل دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که پست، شرکتی ملی است و اساسنامه آن در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، تحت بازرسی بالاترین نهادهای نظارتی قرار دارد و نسبت به شرکتهای مشابه، پایگاه امنی برای همکاری با بنگاهها، از جمله بنگاههای تجاری به شمار میآید.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارهای نوین به دلایلی مانند نداشتن شبکه توزیع مناسب، عدم دسترسی به بازار، کمبود منابع مالی و سرمایه با مشکل روبرو هستند گفت: در طرح ستاپ امکانات و زیرساختهای شرکت ملی پست و شرکای تجاری آن برای توسعه تجارت الکترونیک، در اختیار کسب و کارهای نوپا و استارتاپها قرار میگیرد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: کسب وکارهای بزرگ در حوزه اقتصاد دیجیتال، به دلیل تنوع سرویسها و ضرورت مدیریت یکپارچه، ناگزیر به انتخاب رویکرد پلتفرمی و ارائه خدمت بهعنوان یک سکوی تجاری هستند.
محمدرضا قادری چشمانداز این شرکت در حوزه تجارت الکترونیک را تبدیل شدن به سکوی ملی کسب و کارهای الکترونیکی و اپراتور ملی خدمات جابه جایی فیزیکی در کشور دانست و به تشریح زنجیره ارزش و معماری پلتفرم کسبوکار طرح ستاپ پرداخت.
وی ضمن برشمردن ارکان سرویس شتابدهی این شرکت، در خصوص ماهیت این سرویس یادآور شد: سرویس شتابدهی راهکاری عملیاتی برای کمک به شرکتهای استارتاپی فعال در حوزه تجارت الکترونیک است که طی آن با استفاده از ظرفیتهای موجود شرکت و همکاری با شتابدهندهها، پارکهای علم و فناوری، نظام صنفی رایانه و مراکز رشد استانی، امکاناتی در اختیار شرکتهای مذکور قرار خواهد گرفت.
قادری با بیان اینکه پنج عامل ایده، تیم، مدل کسب و کار، سرمایه و زمانبندی دسترسی به بازار، در موفقیت هر استارتآپی نقش اساسی دارند افزود: شرکت ملی پست در بخش طراحی مدل کسب وکار بیشترین تأثیر را بهعنوان تکمیل کننده این مدلها دارد.
وی سه رکن اصلی طرح سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) را، شرکت ملی پست، پارکهای علم و فناوری و شرکتهای استارتاپی عنوان کرد و ضمن تشریح چگونگی ارتباط این ارکان اضافه کرد: برای دستیابی به موفقیت در هر طرحی نمی توان از نقش شاخصهای کیفی غافل بود، چون رضایت مشتریان رابطه مستقیم و مهمی با کیفیت ارائه خدمات دارد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در پایان از کارکنان شبکه پستی کشور برای پیشبرد و اجرایی کردن طرح سکوی تجارت الکترونیک شرکت ملی پست قدردانی کرد و به پرسشهای حاضرین در این وبینار تخصصی پاسخ داد.