شرکت ملی پست موفق به کسب رتبه سوم بلوغ و تعالی مدیریت پروژه در حوزه ارزیابی سامانهها و ابزارهای فناوری اطلاعات در بین شرکتهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.
به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، این ارزیابی به منظور بهبود قابلیتهای دستگاههای اجرایی در سطح وزارت ارتباطات در حوزه های مدیریت فرآیندها و ارزیابی سامانه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات و با هدف کشف نقاط قوت، قابل بهبود و ارتقای کیفی سامانهها و استفاده حداکثری از پتانسیلهای مجموعه وزارت، انجام شده است.
در این ارزیابی، سطح بلوغ و عملکرد شرکتهای تابعه و همچنین توسعه ادبیات ارزیابی مدیریت پروژهها در سال جاری مورد سنجش قرار گرفت که بر این اساس، قالب ارتقای کیفی سامانهها و ابزارهای فناوری اطلاعات در چهار مرحله پیش ارزیابی، خوداظهاری، ارزیابی اظهار نامه ها و ارزیابی نهایی انجام شد.
با توجه به رویکرد اکثر دستگاههای تابعه وزارت در شناخت عمیقتر مدیریت پروژه و کاربرد هرچه بیشتر این دانش و ارتقای سطح فرهنگ سازمانی مدیریت پروژه مطابق مدل ارزیابی، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران بعد از شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با کسب ۵۳۹ امتیاز از یکهزار امتیاز، رتبه سوم را در بین دستگاه های تابعه وزارت از آن خود کرد.