امروز جمعه، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کشاورزان و دامداران محصولات و دام‌های خود را بیمه کنند

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آماده‌باش این سازمان برای مواجهه با سامانه بارشی مونسون به استان خبر داد و گفت: کشاورزان و دامداران نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دام‌های خود اقدام کنند.

به گزارش فراسو، خدارحم امیری زاده، در خصوص ورود سامانه بارشی مونسون به خوزستان اظهار کرد: پس از پیش بینی هواشناسی و اطلاعیه ستاد بحران استان، ستاد مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تشکیل شد و به صورت ۲۴ ساعته شرایط در دست بررسی و پیگیری است.

وی افزود: تاکنون برای کشاورزان، دامداران و دیگر بخش‌های حوزه کشاورزی بیش از ۱۳ اطلاعیه هشداری در خصوص ورود سامانه بارشی مونسون صادر شده است تا در صورت وقوع سیلاب و دیگر بلایای طبیعی ناشی از این پدیده کشاورزان با کمترین خسارات مواجه شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکید بر حضور مداوم مدیران شهرستانی و هماهنگی کامل با فرمانداران در خصوص این مخاطره یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده برای کاهش بروز خسارت‌های ناشی از مونسون است.

امیری زاده عنوان کرد: با توجه به احتمال وقوع وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای، بارش‌های رگباری، تگرگ، رعد و برق و احتمال سیلاب در اسرع وقت کشاورزان نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دام‌های خود اقدام کنند و سعی کنند از اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی بیان کرد: همه ادارات جهاد کشاورزی استان در حالت آماده‌باش کامل هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی بتوانند شرایط را مدیریت کنند و شاهد کمترین خسارات در بخش کشاورزی باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اطلاع رسانی از خطرات وقوع توده مونسون به شکلی بوده که همه بهره‌برداران بخش کشاورزی از شرایط اطلاع کامل دارند و نقاط بحرانی نیز برای همه آن‌ها مشخص شده است تا شاهد کاهش خطرات و خسارات باشیم.

امیری زاده تصریح کرد: آمادگی کامل برای مقابله با این شرایط وجود دارد اما انتظار داریم بهره برداران بخش کشاورزی شرایط را مدیریت و رعایت کنند تا شاهد بروز اتفاق خاصی نباشیم.

وی در خصوص احتمال بروز خسارت به بخش کشاورزی و دامداری و جبران این خسارت‌ها گفت: در صورتی که محصولات و دام‌ها بیمه شده باشند در صورت بروز هرگونه مشکلی بیمه خسارات این افراد را پرداخت خواهد کرد اما برای بخش‌هایی که محصولات خود را بیمه نکرده باشند شرایط به شکلی دیگری خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص بخش‌های فاقد بیمه افزود: خسارات این افراد از طریق سازمان جهاد کشاورزی به مدیریت بحران و سپس به وزارت کشور اطلاع رسانی خواهد شد و پس از آن در خصوص پرداخت خسارت تصمیم گیری می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/0QnYqT