تدوین رویه‌های شفاف موجب اعتلای کیفیت خدمات بانکی می‌شود

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد امور اعتباری و سرمایه‌گذاری این بانک که با حضور مدیران امور طرح و برنامه و امور اعتباری و سرمایه‌گذاری در ساختمان بزرگمهر برگزار شد اظهار داشت: تدوین رویه‌ها و فرآیندهای شفاف در ارائه خدمات بانکی منجر به ارتقای کیفیت و افزایش رضایت مشتریان می‌شود.

به گزارش فراسو، وی در خصوص اهمیت مأموریت‌ها و رسالت امور اعتباری و سرمایه‌گذاری گفت: این امور عهده‌دار سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت واحدهای استانی و شعب در اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و اعتبار اسنادی می‌باشد و اجرای بسیاری از جریانات بانکداری توسعه‌ای در حیطه مأموریت‌های این امور است.

عصارزاده با اشاره به عملکرد موفق همکاران اعتباری بانک در صف و ستاد برای پیشبرد اهداف در طرح‌های ملی افزود: عملکرد امور اعتباری و سرمایه‌گذاری در تحقق اهداف توسعه‌ای و اشتغال آفرینی دولت اثرگذار بوده است و با تدوین آیین‌نامه‌ها، برنامه‌های زمان‌بندی، نحوه اخذ وثائق و ارتباط با نهادهای سیاست‌گذار و همچنین راهنمایی معرفی‌شدگان و راهبری آن‌ها توانسته است شعب را در دستیابی به این اهداف یاری رساند.

عصارزاده در ادامه همچنین با تاکید براهمیت بحث‌های سرمایه‌گذاری و اعتباری خاطرنشان کرد: تشکیل و تصویب پرونده‌های اعتباری و اعتبارات اسنادی، صدور ضمانت‌نامه و تنظیم روابط کارگزاری و الزامات مربوط به مدیریت ریسک را می‌توان از مهم‌ترین محورهایی دانست که امور اعتباری و سرمایه‌گذاری راهبری آن‌ها را به عهده دارد.

وی با اشاره به نقش محوری امور سرمایه‌گذاری در تنظیم شیوه‌نامه‌های لازم در بحث عاملیت بانک توسعه تعاون در انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی افزود: ورود به این پروژه‌های مهم و ملی نیازمند تنظیم یک جریان کار صحیح و مشخص است که امور اعتباری در این خصوص موفق عمل نموده است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون توجه همکاران بانک درتحقق اهداف توسعه‌ای را قابل توجه دانست و گفت: بانک توسعه تعاون علاوه بر ارتقای شاخص‌های مالی، اهتمام ویژه‌ای به تحقق اهداف توسعه‌ای دارد و ۷۰ درصد تسهیلات پرداختی این بانک به تعاونی‌ها و توسعه این بخش پرداخت می‌گردد و ۳۰ درصد در خارج از بخش هزینه می‌گردد.

وی بابیان اینکه در بحث پیاده‌سازی فرآیند سازمانی تمام واحدها به یک میزان نقش دارند خاطرنشان کرد: انتساب جریان فرآیندی به یک واحد سازمانی حاصل یک نگرش ناقص است و برای داشتن یک نگاه سیستمی باید همه اجزای بانک در فعالیت‌ها همکاری و هم‌افزایی داشته باشند تا در یک فعالیت گروهی و جمعی، خدمات و محصولات جدید بانکی شکل گیرد.

شایان ذکر است در این جلسه حسن شریفی مدیر امور طرح و برنامه و حمید رضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، محمد مهدی حججی رئیس اداره اعتباری، رامین نجمی رئیس اداره سرمایه‌گذاری و یوسف احسانی رئیس اداره نظارت بر مصرف تسهیلات حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر: http://farasoonews.ir/5ux0NW



ارسال