زدا: علاقه و تعصب جامعه کارگری نسبت به سازمان تأمین اجتماعی بسیار ارزشمند است

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: اعضای تشکل های کارگری از جمله دلسوزترین افراد نسبت به سازمان تأمین اجتماعی هستند و علاقه و تعصب جامعه کارگری نسبت به این سازمان بسیار ارزشمند است.

به گزارش فراسو به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد حسن زدا در جلسه ای با اعضای کانون عالی شوراهای اسلامی کار اظهار داشت: به منظور هماهنگی حداکثری بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیشبرد برنامه های الکترونیک حوزه درمان کشور، با حکم وزیر محترم بهداشت عضو شورای سیاستگذاری نسخه الکترونیک شده ام و امیدوارم این برنامه بسیار مهم با همکاری و هم افزایی بین بخشی در تمام کشور اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در دو ماهه پایان سال ۹۷ کار بسیار ارزشمند و بزرگی در سازمان تأمین اجتماعی انجام شد و ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز برای ایفای تعهدات این سازمان اختصاص یافت، گفت: مدیریت صحیح منابع و مصارف سازمان در دو ماه پایان سال کار به بهترین نحو انجام شد و مورد تقدیر وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قرار گرفت.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، توجه به سه جانبه گرایی و تعامل مناسب با شرکای اجتماعی را از مهمترین اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: شرکای اجتماعی بایستی کاملا در جریان مسائل سازمان تأمین اجتماعی باشند و نظرات و دیدگاه های آنان در تصمیم گیری های سازمان مورد توجه قرار گیرد.
زدا درباره خدمات ارائه شده سازمان تأمین اجتماعی در استان های سیل زده نیز گفت: از زمان شروع این حوادث و در مرحله امداد و نجات تمامی مراکز و امکانات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در خدمت سیل زدگان اعم از اینکه بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی باشند یا نباشند، قرار گرفت.
وی افزود: در مراحل بعد و جبران خسارت ها نیز سازمان تأمین اجتماعی در کنار تولید کنندگان و کارگران عزیز قرار دارد و از تمامی ظرفیت ها برای حمایت از تولید کنندگان و شروع به کار مجدد کارگاه ها استفاده می شود.
دکتر محمدرضا جعفریان، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: تعامل با شرکای اجتماعی از وظایف ذاتی این معاونت است و به همین منظور دبیرخانه شرکای اجتماعی طی سال های اخیر به فعالیت می پردازد.
وی از برگزاری ۵ همایش سراسری با شرکای اجتماعی برای شفاف سازی قوانین و مقررات و توسعه تعامل با تشکل ها خبر داد و گفت: تلاش ما این است که تعامل خوبی با تشکل ها داشته باشیم و دیدگاه ها و نقطه نظرات شرکای اجتماعی را به سازمان منتقل کنیم.
سید مجتبی موسوی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان نیز گفت: با همراهی شرکای اجتماعی نشست های بسیار خوبی برگزار شده و از نظرات و دیدگاه های تشکل های مربوط به شرکای اجتماعی آشنایی کافی وجود دارد و پیگیر خواسته ای این عزیزان هستیم.
وی وارد شدن مفاهیم تأمین اجتمای به کتب درسی را از اقدامات اساسی برای توسعه گفتمان تأمین اجتماعی در جامعه یاد کرد و گفت: امیدواریم با برنامه های اصولی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی در حال پیگیری است بتوانیم در راستای تحقق اهداف سازمان و افزایش شفافیت و پاسخگویی قدم برداریم.
اولیا علی بیگی، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار نیز در این جلسه اظهار داشت: تأمین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه ای است و بایستی مدیریت همزمان منابع و مصارف را برعهده گرفته و هزینه خدمات ارائه شده به جامعه هدف را از محل درآمدهای این سازمان که عمدتا حق بیمه است، پرداخت کند.
وی مدیریت سازمان تأمین اجتماعی را به لحاظ ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف جامعه نیازمند توجه به رویکرد سه جانبه گرایی و تعامل سازنده با شرکای اجتماعی دانست و گفت: شرکای اجتماعی باید در تصمیم گیری های این سازمان به معنای واقعی مشارکت داشته باشند.
وی از همکاری و ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی بویژه تشکل های کارگری تشکر کرد و گفت: امیدواریم شاهد ارتقاء همکاری ها و استفاده از نظرات شرکای اجتماعی در تصمیم گیری های این سازمان باشیم.

 




ارسال