مدیر کل دفتر کیفیت سامانه الکترونیکی غرامات پستی را تشریح کرد

مدیر کل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست  ضمن تشریح سامانه الکترونیکی غرامات پستی، گفت: این سامانه در راستای عمل به تعهدات و رعایت حقوق شهروندی راه اندازی شده است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، وطن پرست با اشاره به ضرورت تسهیل در روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و درخواست های ثبت شده در سامانه مذکور، افزود: از این پس مشتریان می توانند بدون مراجعه حضوری به واحدهای پستی نسبت به ثبت درخواست غرامات مرسولات پستی در سامانه EOP اقدام  کنند.

وی به تشریح چگونگی عملکرد سامانه الکترونیکی غرامات پرداخت و افزود: پس از ثبت سامانه و بررسی شکایت توسط کارشناس مربوطه در استان و یا منطقه ظرف مدت ۱۲ ساعت، در صورت احراز شمولیت پرداخت، درخواست به سامانه غرامات پستی ارسال و پس از ثبت نسبت به ایجاد پیش پرونده در سامانه غرامت استان یا منطقه اقدام و پیامک تایید آن برای مشتری ارسال می شود.

او در ادامه اظهار داشت: کاربر غرامت واحد اجرایی موظف است ظرف مدت ۲۴ ساعت با مشتری تماس و نسبت به دریافت شماره شبای کارت بانکی به منظور واریز مبلغ خسارت به صورت غیرحضوری ( مبالغ کمتر از یک میلیون ریال)  اقدام می کند .

وطن پرست در خصوص پرداخت غرامات بیش از یک میلیون ریال نیز گفت: به دلیل ضرورت احراز هویت شاکی، از وی دعوت می شود به نزدیک ترین واحد پستی مراجعه تا نسبت به پرداخت خسارت اقدام شود.

مدیر کل دفتر کیفیت و امور مشتریان  شرکت پست یادآور شد: این دفتر با همکاری دفتر مدیریت عملکرد و اداره کل نرم افزار و توسعه سرویس های الکترونیکی، نسبت به اتصال سامانه تحت وب EOP و سامانه جامع غرامات پستی اقدام کرده است.